Logo

Menu

  • Startpagina
  • Activiteiten
    • Uitwisseling
  • Forum
  • Nieuwe leden
  • Beleid
  • Bestuur
  • Contact
  • Lid worden
Levende Talen Chinees|Podium|‘Chinees: een vak voor doorzetters’ VO Magazine februari 2020

‘Chinees: een vak voor doorzetters’ VO Magazine februari 2020

13 mei 2020 webmaster

Chinees RLW ( artikel in VO-magazine)

Podium
  • Levende Talen
  • Levende Talen Magazine
  • Levende Talen Tijdschrift
  • Landelijke Studiedag
  • Vakbond
  • Contact met Levende Talen
  • Veelgestelde vragen
  • Privacy verklaring

Uit de Vereniging

Congres Levende Talen 2025 – Talen voor kansen, kansen voor talen!

Op vrijdag 14 november 2025 vindt het jaarlijkse Congres Levende Talen plaats onder de titel ‘Talen voor kansen, kansen voor talen!’ Tijdens dit congres staan onder meer thema’s centraal als meertaligheid in de klas en de actualisering van examenprogramma’s en kerndoelen. Keynote­spreker is Joana Duarte, expert op het gebied van professionalisering van docenten met betrekking tot meertaligheid in het onderwijs. Het congres wordt gehouden in conferentiecentrum De ReeHorst in Ede en begint om 9.30 uur. Iedere deelnemer kan drie workshops [...]

Actieve leden gezocht voor bijdragen aan bestuur, congresorganisatie en ledenwerving!

De Vereniging van Leraren in Levende Talen geeft de bladen Levende Talen Magazine en Levende Talen Tijdschrift uit. Maar de vereniging doet meer. Er is een jaarlijks congres voor leraren in levende talen, politieke besluiten roepen vaak om een weerwoord en de secties van de 16 talen die Levende Talen vertegenwoordigt informeren hun leden en organiseren voor hen activiteiten. Ook zijn we een vakbond: leden kunnen bij ons terecht voor juridisch advies, via de FvOv nemen we deel aan CAO-onderhandelingen [...]

Schrappen talenopleidingen door universiteiten

Als bestuur van Levende Talen maken we ons ernstig bezorgd over de voorgenomen opheffing van taal- en cultuurstudies bij verschillende universiteiten. Naar aanleiding daarvan hebben we brieven geschreven aan de minister van OCW, de Colleges van Bestuur van de universiteiten Utrecht en Leiden, de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van de Tweede Kamer en de voorzitter van het overleg van geesteswetenschappelijke faculteiten (DLG) en hen opgeroepen hierin hun verantwoordelijkheid te nemen. De inhoudelijke argumentatie van deze brieven was [...]

Actualiseren examenprogramma’s en kerndoelen

kijk voor meer informatie op de pagina ‘Examenprogramma’s en kerndoelen’ onder VAKKENNIS op deze website. [...]

Met welke kennis kun je hoger onderwijs toegankelijker maken?
Met welke kennis kun je hoger onderwijs toegankelijker maken?

Toegankelijkheid in het hoger onderwijs gaat over alle fasen van de studieloopbaan: van de toeleiding naar en voorbereiding op het hoger onderwijs, de instroom in het hoger onderwijs en het doorlopen van de bachelor en/of masterfase tot en met de uiteindelijke diplomering. Om inzicht te krijgen in de kennisbehoefte bij instellingen op het gebied van toegankelijkheid, voert het Kohnstamm Instituut de komende tijd een behoeftepeiling uit in opdracht van de Expertgroep Toegankelijkheid Hoger Onderwijs (ETHO). De ETHO heeft als doel om [...]

© Copyright 2016 Levende Talen :: Disclaimer
zeeFlow Theme